ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
مناقصه تاسیسات صنعتی

این روزها و با هدف بهینه سازی انرژی خدماتی در ارتباط با طراحی تاسیسات صنعتی انجام می‌گیرد که شرکت‌های مختلفی اقدام به این طراحی می‌کنند. با توجه به اینکه هر سازمانی دارای نیروی لازم برای اجرای این نوع از طراحی‌ها نیست؛ بنابراین با برگزاری مناقصاتی اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های طراحی در زمینه این تاسیسات می‌کند. بستن این قراردادها به سازمان‌های دولتی و خصوصی کمک می‌کند تا فعالیت‌های مختلف خود را بر عهده شرکت‌هایی قرار دهند که تخصص بیشتری در این زمینه داشته و در هزینه و انرژی آنها نیز صرفه جویی خواهد شد. درواقع استفاده از نیروی انسانی ماهر و نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های تاسیسات صنعتی نیازمند اصولی است که باید تنها توسط متخصصین این رشته انجام شود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به موضوع تاسیسات صنعتی بیشتر خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

انواع تاسیسات صنعتی و روند مناقصات آن

در حالت کلی طراحی تاسیسات صنعتی به  دو بخش تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود که هر کدام از این دو بخش  ویژگی‌های خاص خود را دارند:

مناقصه تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی

در این نوع از طراحی تاسیسات صنعتی، طراحی تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها و کارخانجات صنعتی صورت می‌گیرد. علاوه بر این با توجه به آنکه هزینه زیادی به خصوص در بخش نفت و گاز صرف خرید تاسیسات می‌شود؛ مهندسین در این رشته‌ها سعی می‌کنند تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مصرف انرژی را بهینه سازی کنند. تاسیسات مکانیکی شامل بخش‌های زیر می‌شود:

– تهیه نقشه‌های تاسیسات مکانیکی

– ارائه دفترچه محاسبات مربوط به نحوه انتخاب سیستم‌های آب ‌رسانی، فاضلاب، برودتی، گرمایشی و تهویه مطبوع

– بررسی محل داکت‌ها و رایزرها و مجاری خروج تاسیسات مکانیکی

– انتخاب و خرید وسایل و تجهیزات مکانیکی و تاسیساتی بر اساس بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و معرفی آن به کارفرما

مناقصه تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی نیز بخش دیگری از تاسیسات صنعتی است که در آن نحوه تامین برق، انتقال و توزیع آن در سازه‌های مختلف اهمیت پیدا می‌کند. این بخش از تاسیسات صنعتی نیز شامل موارد زیر می‌شود:

 –  ایجاد، مدیریت و نگهداری اطلاعات طراحی و مهندسی در مراحل مختلف اجرای پروژه

– نیاز سنجی و برآورد مصارف الکتریکی طرح

– امکان سنجی روش‌های تامین نیاز الکتریکی با توجه به زیر ساخت‌های موجود

– طراحی تاسیسات الکتریکی

– تدوین مشخصات تاسیسات الکتریکی مورد نیاز طرح

– تهیه و تدوین اسناد مناقصه و مدارک فنی و نقشه های مربوط به طراحی و ساخت

– حضور و نظارت در محل ساخت و نصب تاسیسات و همچنین حضور درسایت پروژه

مناقصات تاسیسات صنعتی

همانطور که اشاره کردیم در هر کدام از بخش‌های تاسیسات صنعتی و با توجه به نیاز سازمان‌ها، این نیاز بر اساس یک آگهی اعلام عمومی شده و شرکت‌های مناقصه‌گر برای آن اعلام آمادگی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تاسیسات صنعتی تنها کار طراحی را انجام می‌دهند و بسیاری نیز کار ساخت و اجرا را انجام می‌دهند که بستگی به نوع مناقصه این کار بر عهده آنها قرار می‌گیرد. برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که قیمتی مناسب‌تر و پایین‌تر از دیگر رقبا ارائه دهد و کیفیت کار آن هم به تایید هیات داوران مناقصه برسد. پس از این مرحله نیز میان برنده و سازمان مناقصه گزار قرارداد همکاری منعقد می‌شود و تمامی شرایط کار از ابتدا تا انتهای مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال استعلام های جدید هستید «استعلام های تاسیسات پیمانکاری» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکاری, پیمانکاری تاسیسات, تاسیسات الکتریکی, تاسیسات مکانیکی, مناقصه, مناقصه پیمانکاری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت: 18:00

انواع پیمانکار

همانطور که در مقالات قبل هم اشاره کردیم بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بخشی از کار و انجام خدمات خود را طی برگزاری مناقصاتی به پیمانکار یا پیمانکاران واگذار می‌کنند. پس از گذشت مرحله برگزاری مناقصه و مشخص شدن برنده مناقصه، یک قرارداد میان کارفرما و پیمانکار منعقد می‌شود که بر اساس آن نوع انجام کار، هزینه‌ها، مدت زمان انجام کار و غیره در آن مشخص شده و به امضای دو طرف خواهد رسید. ما در این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع پیمانکار و قراردادهای آنها در ادامه برگزاری مناقصات مختلف می‌پردازیم؛ پس با ما تا انتها همراه شوید.

انواع پیمانکار و قراردادهای آنها

در اجرای هر پروژه، انتخاب یک روش مناسب می‌تواند هزینه‌های پروژه‌ها را تا حدود ۵ درصد کاهش دهد و این پنج درصد به خصوص در پروژه‌های بزرگتر رقم زیادی را شامل می‌شود. علاوه بر موضوع هزینه‌ها، انتخاب روش مناسب برای اجرایی کردن پروژه‌ها، می‌تواند زمان اجرای پروژه را نیز تا ۳۰ درصد کاهش دهد. پیمانکاران معمولا به دلیل آنکه هر پروژه نیازهای منحصر به فرد خود را دارد و برای موفق شدن آن، باید در انتخاب روش اجرایی خود دقت لازم را داشته باشند. روش‌ها و قراردادهای پیمانکاری در کشور ما بر اساس نیاز پروژه‌ها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

۱–  خود اجرا (امانی)

در این روش کارفرما به تنهایی دارای امکاناتی مانند تکنولوژی، روش‌ها و سایر عوامل مورد نیاز تحقق طرح (جمع آوری اطلاعات، طراحی، تدارکات، ساخت) است و آنها را تامین کرده و در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد.

۲ –  متعارف (سه عاملی Design – Bid – Build

در این روش کارفرما از طریق قراردادهای جداگانه با طراح یا مشاور و سازنده یا پیمانکار، پروژه را به اجرا در می آورد. در این نوع از  انواع پیمانکار، ابتدا پروژه باید طراحی کامل شده و سپس از طریق مناقصه به یک یا چند شرکت پیمانکاری واگذار شود. در این دسته از پروژه‌ها مسئولیت هماهنگی و ریسک عدم هماهنگی بین طراحی و ساخت و راه اندازی پروژه بر عهده کارفرما خواهد بود.

۳–  مدیریت اجرا (چهار عاملی Construction Management

این روش اجرا نیز نوعی از روش قبلی است با این تفاوت که در آن کارفرما سازمان خارجی دیگری را برای مدیریت پروژه استفاده می‌کند. این نهاد میانی وظیفه مدیریت و کنترل پروژه و هماهنگی میان طرح و ساخت را بر عهده دارد. استفاده کردن از این نهاد در انجام پروژه‌های پیمانکاری موجب کاهش مسئولیت و ریسک کارفرما می‌شود.

۴ –  طرح و ساخت (دو عاملی Design – Build

در جریان این روش از میان انواع پیمانکار، کارفرما یک قرارداد واحد با طراح دارد و سازنده خدمات طراحی و ساخت پروژه را از این روش پیدا می‌کند. مسئولیت و ریسک کارفرما در این روش کمتر است زیرا پیمانکار که خود طراح و سازنده است؛ مسئولیت تمامی خدمات طراحی و تدارکات را بر عهده دارد.

قرارداد پیمانکاری

۵ –  ساخت، بهره برداری و انتقال Build, Operate & Transfer

در این روش همه خدمات طراحی، تدارک، ساخت و تامین مالی و بهره برداری از پروژه را یک پیمانکار تامین می‌کند و این روش جدیدی است که عمدتا برای پروژه‌های بزرگ عمرانی و زیر بنایی استفاده می‌شود. سازمان سازنده هم تا زمان مشخصی کار را بر عهده دارد.

۶- روش طراحی، تدارک، ساخت (Engineering ,Procurement ,Construction (EPC

 در این نوع از انواع پیمانکار، کارفرما با یا بدون کمک مشاور ، محدوده کار ، استانداردهای مورد نظر و طرح کلی را تحت عنوان‌‌‌ “خواسته های کارفرما” همراه با دیگر مدارک مناقصه تهیه کرده و سپس با برگزاری مناقصه ادامه طراحی و ساخت را بر عهده پیمانکار قرار می‌دهد. این روش که با عنوان روش کلید در دست هم شناخته می‌شود؛ مسئولیت طراحی و اجرا را بطور کامل بر عهده پیمانکار می‌گذارد به صورتی که بعد از تکمیل پروژه، کارفرما فقط با چرخاندن یک کلید می‌تواند بهره‌ برداری از تأسیسات اجرا شده را انجام دهد. البته کارفرما هم خود بر نحوه انجام کار نظارت می‌کند. روش کلید در دست بالاترین میزان مسئولیت طراحی و اجرا به پیمانکار را دارد و پیمانکار مسئول هر گونه نقص یا عیبی در پروژه است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پیمانکاری آب و فاضلاب» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکاری, قرارداد پیمانکاری, مناقصه, مناقصه پیمانکاری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:45

مزایده ماشین سفارتی

این روزها بازار مزایدات کالاهای مختلفی را شامل می‌شود که بخشی از آن مزایدات مربوط به خودرو است. مزایده خودرو در واقع یک راه مناسب برای خرید خودرو با قیمتی ارزان‌تر در این بازار گرانی خودرو است. این خودروهای مزایده‌ای می‌توانند کارکرده یا دارای عیب و نقصی باشند که از طرف شرکت تولید کننده خودرو پیش از روند انجام مزایده اعلام می‌شوند. اما یک نوع مزایده دیگر نیز در حوزه خودرو وجود دارد که به آن مزایده ماشین سفارتی می‌گویند. این نوع مزایده مربوط به خودروهایی از سفارتخانه‌هایی می‌شود که تعطیل شده‌اند و تقریبا فعالیت آنها در کشور تعلیق شده است.

نمونه این سفارتخانه‌ها، سفارتخانه‌های امریکا و انگلیس هستند که به دلیل شرایط سیاسی پس از انقلاب اسلامی فعالیت آنها تعطیل شده است. در قوانینی که در جلسه هیات وزیران در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد داده شده است، ورود و یا مزایده ماشین سفارتی قانونی تلقی شده است که ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به آن خواهیم پرداخت.

قوانین مزایده ماشین سفارتی

در حالت کلی، مزایده خودرو توسط ارگان دولتی، خصوصی و یا برخی دیگر از شرکت‌ها و به دلیل آنکه این شرکت‌ها نمی‌توانند خودرو را به صورت مستقیم به کسی بفروشند برگزار می‌کنند. ارگان ها مختلفی مثل شهرداری‌ها، استانداری، پلیس، بیمارستان، دانشگاه، گمرک، اجرای احکام، اجرای اسناد، سفارتخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی در صورت لزوم و به دلایل مختلفی اقدام به برگزاری مزایده می‌کنند.

در مزایده خودرو به خریداران اجازه داده می‌شود تا از طریق فرآیند مزایده، خودروهای کارکرده، صفر و یا اوراقی را خریداری کنند که عمدتا قیمت این خودروها درصدی کمتر از قیمت موجود در بازار است. در این نوع از مزایده، همه نوع خودرویی وجود دارد و از خودرو اوراقی تا صفر و سفارتی به فروش گذاشته می‌شود. هیات وزیران نیز به دنبال موضوع فروش خودروهای سفارتی در جلسه ۱۳/۸/۹۷ به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، قانون زیر را تصویب کرده است:

مزایده ماشین سیاسی

۱- دفاتر و نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌های خارجی، دیپلمات‌ها، كارمندان رسمی سیاسی و كنسولی خارجی در ایران مجاز به ورود یك دستگاه خودروی سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی یا با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار هستند.

۲- در زمان فروش خودروهای مذكور در داخل كشور، رعایت سایر شرایط واردات خودرو الزامی است.

بنابراین بر اساس این قانون دولت به کارمندان و کارکنان خارجی سفارتخانه‌ها اجازه داده تا یک دستگاه خودروی بیشتر از ۴۰ هزار دلار را وارد کرده و در صورت نیاز به فروش برسانند یا از طریق مزایده آن را به فروش بگذارند.

همچنین خودروهای نو یا کارکرده نیروهای سفارتی نیز بر اساس قانونی می‌تواند وارد فرایند مزایده شده و با یک قیمت کارشناسی شده برای فروش گذاشته شود. بر این اساس یک آگهی عمومی مزایده انتشار پیدا  می‌کند و افرادی که می‌خواهند در این مزایده شرکت کنند مدارک خود را به  مرکز برگزار کننده مزایده ارسال می‌کنند. سپس شخص حقیقی یا حقوقی که بتواند قیمت بالاتری از دیگران و همچنین بیشتر از قیمت کارشناسی شده ماشین سفارتی را پیشنهاد بدهد؛ برنده مزایده خواهد بود و خودرو را خریداری می‌کند. این خودروها به صورت یک جا و یا به صورت تکی وارد فرایند مزایده می‌شوند و عمده کارکرد آنها در سفارت حالت تشریفاتی داشته و به همین دلیل هم اغلب خودروهایی بدون نقص و با کارکرد پایین هستند.

روش محاسبه قیمت خودرو سفارتی

 مبنای محاسبه ارزش خرید اتومبیل‌های سفارتی هم ارزش C.I.F سیف کالا و با در نظر گرفتن میزان استهلاک اتومبیل خواهد بود. خرید و فروش ماشین سفارتی بر اساس قانون و پس از گذشتن ده سال از تاریخ ترخیص به هنگام فروش از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض‌ متعلقه معاف است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های انواع ضایعات فلزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ماشین سفارتی, ماشین سیاسی, مزایده, مزایده خودرو, مزایده ماشین, مزایده ماشین سفارتی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:03

مناقصات جام جهانی قطر

این روزها با نزدیک شدن هر چه بیشتر به جام جهانی ۲۰۲۲،  کشور قطر که برای نخستین بار در آسیا میزبان این رویداد بزرگ فوتبالی است؛ تلاش کرده تا به دنبال این موضوع اقتصاد خود را به سمت پیشرفت بیشتری حرکت دهد. از این رو تاسیسات زیادی احداث کرده و به دنبال آن هم مناقصات قطر رشد و پیشرفت زیادی را در این مدت تجربه کرده است. قطر که یک کشور کوچک عربی است در جنوب خلیج فارس قرار گرفته است و با ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات عربی  مرز دریایی و با عربستان مرز زمینی دارد.

کشور قطر در ابتدا کشوری ثروتمند نبود اما با کشف و استخراج منابع مختلف انرژی مانند گاز و نفت و به دنبال آن فروش این محصولات توانست به یکی از کشورهای ثروتمند در دنیا تبدیل شود. در حال حاضر قطر در میان کشورهای عربی بالاترین شاخص توسعه انسانی و درآمد سرانه را دارا است. پس از روسیه و ایران، این قطر است که دارای بیشترین ذخایر گازی بوده و این ذخایر برای ۲۰۰ سال آینده کافی است. این کشور کمترین میزان مالیات در دنیا را داشته و به سبب جاذبه‌های مجلل و لوکسی که دارد توانسته سرمایه زیادی را از کشورهای مختلف دنیا جذب کند. به همین دلیل هم قانونی برای مناقصات خود در سال ۲۰۱۵ تصویب کرده است و در آن از سازمان‌های دولتی و خصوصی خواسته تا این قانون را برای مناقصات خود اجرا کنند. در ادامه به بررسی بیشتر موضوعات مطرح شده در این قانون می‌پردازیم. پس با ما در مجله هزاره همراه شوید.

جام جهانی قطر 2022

نکات مهم در قانون مناقصات قطر

با توجه به نزدیک شدن بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اهمیت اجرای صحیح فرایند مناقصات در این کشور بیشتر مشخص می‌شود. در کشور قطر فرایند مناقصات به صورت مناقصه دو مرحله‌ای، مناقصه محدود، مسابقه و توافق مستقیم انجام می‌شود. همانند دیگر کشورها، در مناقصات قطر نیز معیار بهترین قیمت است و با توجه به قانون این کشور باید  اصل انصاف، اعلان عمومی، برابری، فرصت برابر، رقابت و شفافیت حتما در جریان مناقصات مد نظر قرار بگیرد.

در روش توافق مستقیم، مناقصات خاص یا فوری انجام می‌شود که با روش عادی مناقصه انجام پذیر نیست. این دسته از مناقصات در کمیته دولتی مخصوص بررسی می‌شود. در جریان این مناقصات فرم مناقصه، قرارداد، دستورالعمل و شرایط عمومی و اختصاصی، بیمه، مقادیر و غیره از جمله اسناد مناقصه به شمار می‌روند. این اسناد همگی باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد و میزان تضمین هم در آنها پنج درصد تعیین شده است.

اگر در جریان مناقصات قطر یک شرکت خارجی (غیر قطری) برنده شود باید کلیه مقررات داخلی کشور قطر را رعایت کند.در ادامه به نکات مهم مناقصات قطر می‌پردازیم.

  • حذف کمیته مرکزی مناقصات و تمرکز زدایی فرآیند مناقصه
  • تسریع در حل ‌اختلافات از طریق ایجاد کمیته حل اختلافات
  • تجویز استفاده از مناقصه دو مرحله‌ای
  • معافیت بنگاه‌های کوچک و متوسط از ارائه ضمانت ‌نامه اوراق قرضه و ضمانت ‌نامه پرداخت.
ساختمان جام جهانی قطر

قانون مناقصات قطر و مزایدات در این کشور مانند دیگر کشورهای اروپایی مفصل نیست اما همه جزئیات اجرای مناقصات در آیین نامه اجرایی قانون بیان شده است و تا مقدار بسیار زیادی نیز تابع استانداردهای پذیرفته شده مربوط به خریدهای دولتی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های بین الملل» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : جام جهانی 2022, مناقصه, مناقصه بین الملل, مناقصه قطر, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 337 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:51

مزایده دانشگاه

معاملات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همواره تابع قوانین کلی کشور است و معاملاتی از قبیل خرید، فروش، اجاره، اجرت کار و غیره مشمول آیین نامه‌های داخلی دانشگاه‌ها نیز می‌شود. این معاملات در فرایندهای مختلف مناقصه و مزایده انجام شده و طی یک فرایندی به اطلاع عمومی رسیده و با اعلام برنده مزایده کالای مذکور به فرد خریدار واگذار می‌گردد. در فرایند مزایده که یک فرایند رقابتی در میان سازمان‌ها است؛ فروش کالا یا خدمات در آن، موضوع معامله قرار گرفته و مزایده گری که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، برنده مزایده خوهد بود.  ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر موضوع مزایده دانشگاه می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

دسته بندی مزایدات دانشگاه‌ها

مزایدات دانشگاه به لحاظ مبلغی که دارند به سه دسته جزئی، متوسط و عمده و به شرح زیر طبقه بندی می‌شوند:

  1. معامالت جزئی: این دسته از معاملات، معامالتی است كه مبلغ آن از  ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ریال بیشتر نشود.
  2. معامالت متوسط: معاملات متوسط، معامالتی است كه مبلغ آن از معامالت جزئی بیشتر است اما  از ده برابر آن نباید بیشتر شود.
  3. معامالت عمده، معامالتی است كه مبلغ آن از ده برابر معامالت جزئی بیشتر است.

روش برگزاری مزایده دانشگاه

  • معامالت جزئی به بیشترین بهاي ممكن به تشخیص كارشناس منتخب كمیسیون معامالات.
  •  معامالت متوسط به بالاترین بهای ممكن به تشخیص و مسئولیت كارشناس منتخب كمیسیون معاملات و مسئول مافوق و تأیید رئیس موسسه یا مقام مجاز.
  • معامالت عمده با انتشار آگهی مزایده عمومی. آگهی معاملاتی مانند مزایده حداقل یك نوبت در یكی از روزنامه‌های كثیراالانتشار كشور و در صورت لزوم دو نوبت در یكی از روزنامه‌های كثیرالانتشار محلی منتشر خواهد شد. البته رئیس دانشگاه یا موسسه آموزش عالی یا هر مقام مجاز در صورتی كه نیاز بداند، می‌تواند در کنار آگهی مزایده در روزنامه‌های كثیرالانتشار از دیگر امکانات مانند نشر یا پخش آگهی در مکان‌های مناسب، رسانه‌های ارتباط جمعی، سایت موسسه، سایت مناقصات كشور و دیگر سایت‌ها مانند وب سایت هزاره،  یا ارسال آگهی و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرده و از اشخاص و فروشندگان و خریداران كالا یا خدمات برای شرکت در مزایده دانشگاه دعوت کند.
برگزاری مزایده دانشگاه ها

گاهی اوقات و به تشخیص مقام بالاتر در جریان مزایده دانشگاه نیاز است تا آگهی مزایده در سطح بین المللی نیز منتشر شود که در این صورت می‌توان برای درج آن در یکی از نشریات بین المللی خارجی یا داخلی نیز اقدام کرد. معمولا یک نسخه از این آگهی‌ها از طریق وزارت امور خارجه به سفارتخانه‌های کشورهای مورد نظر در تهران یا سفارتخانه‌های کشور در خارج از کشور ارسال می‌شود.

نکات مهم در آگهی مزایدات دانشگاه‌ها

  • نوع و مقدار خدمات یا كالا با ذكر مشخصات كامل در آگهی مزایده دانشگاه باید قید شود.
  • بر بهای پیشنهادی که باید به مبلغ مشخص یا براساس درصد كسر یا اضافه نسبت به واحد بهای اعلام  شده تعیین و در پاكت مهر شده تسلیم شو؛ تاکید شود.
  • مدت قبول پیشنهاد كتبی كه حداقل ده روز پس از انتشار آخرین آگهی در روزنامه كثیر الانتشار است؛ قید شود.
  • محل و نحوه تسلیم پیشنهاد مشخص شود.
  • میزان و نوع سپرده شركت در مزایده ( شامل واریز وجه نقد به حساب سپرده موسسه یا ارائه ضمانت نامه بانكی یا چك تضمین شده بانكی در وجه موسسه ) مشخص گردد.
  • حداكثر مدت مورد نیاز برای بررسی پیشنهادها تعیین گردد.
  • روز، ساعت و محل خواندن پیشنهادهای رسیده و مجاز بودن حضور پیشنهاد دهندگان یا نمایندگان رسمی آنها در كمیسیون معاملات تعیین شود.
  • محل فروش نقشه‌ها و مشخصات خدمات وكالا و شرایط در صورت نیاز مشخص شود.
  • تاکید بر این نکته كه صرفا شركت در مزایده و ارائه پیشنهاد، برای شركت كننده ایجاد حق و برای موسسه ایجاد تکلیف یا سلب اختیار نمی‌كند و موسسه مجاز است در چارچوب ضوابط مقرر در این دستورالعمل هر کدام از پیشنهادها را قبول یا رد كند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های ستاد ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه, مزایدات دانشگاه, مزایده, مزایده دانشگاه, مزایده دولتی, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 335 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:43

مدت پیمان مناقصه

موافقت نامه پیمان سندی است که در آن مشخصات اصلی پیمان از جمله مشخصات هر دو طرف، موضوع و مبلغ و مدت پیمان در قراردادهای پیمانکاری در آن درج شده است. در همه قراردادها و به خصوص در قرارداد پیمان موضوع که شامل شروع عملیات اجرایی تا پایان انجام تعهدات می‌شود بسیار اهمیت دارد. در قراردادهای پیمانکاری هر دو طرف به تنظیم روابط میان کارفرما و پیمانکار می‌پردازند و در این میان پیمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی است که در یک طرف این قرار داد قرار گرفته است و اجرای موضوع قرارداد با توجه به اسناد و مدارک بر عهده او قرار دارد.

در این مقاله از مجله هزاره به بررسی شرایط عمومی مدت پیمان و شرایط تغییر یا تمدید که در آن اعمال می‌شود خواهیم پرداخت پس با ما در ادامه همراه شوید.

شرایط عمومی پیمان

شرایط عمومی پیمان مفادی است که مربوط به قانون پیمان عمومی می‌شود و بر این اساس شرایط عمومی حاکم بر یک پیمان را مشخص می‌کند. این شرایط در واقع شرایط اساسی یک قرارداد پیمانکاری هستند و هیچ قرارداد پیمانکاری نمی‌تواند برخلاف آنها تنظیم شود. در کنار شرایط عمومی، شرایط خصوصی پیمان قرار دارند که با هدف تکمیل شرایط عمومی و با توجه به ماهیت و وضعیت آن به پیمان اضافه می‌شوند. در شرایط عمومی پیمان گزینه‌هایی مانند برآورد هزینه اجرای کار، مبلغ پیمان، مبلغ اولیه پیمان، مبلغ نهایی پیمان، ضریب پیمان، نرخ پیمان، مدت پیمان، مدت اولیه پیمان، متوسط کارکرد فرضی ماهانه و به شرح زیر باید در قرارداد ذکر شوند

  • برآورد هزینه اجرای کار، مبلغی است که به عنوان هزینه اجرای موضوع پیمان، به وسیله کارفرما محاسبه و اعلام شده است.
  • مبلغ پیمان، مبلغ درج شده در ماده ۳ موافقت نامه یا احتساب مبلغ ناشی از تغییر مقادیر کار قیمت جدید است. مبلغ پیمان هنگام مبادله پیمان، همان مبلغ درج شده در ماده ۳ موافقت نامه است که مبلغ اولیه پیمان نامیده می‌شود.
  • مبلغ نهایی پیمان، مبلغ درج شده در ماده ۳ موافقت نامه و تغییرات احتمالی است که بر اساس اسناد و مدارک پیمان، در آن ایجاد شده؛ می‌شود.
  • ضریب پیمان، حاصل تقسیم مبلغ اولیه پیمان به مبلغ برآورد هزینه اجرای کار است.
  • نرخ پیمان، در مورد هر یک از اقلام کار عبارت است از بهای واحد آن قلم در فهرست بهای منضم به پیمان با اعلام ضریب پیمان و ضریب های پیش بینی شده در فهرست بها و مقادیر کار است.
  • متوسط کارکرد فرضی ماهانه، عبارت است از حاصل تقسیم مبلغ اولیه پیمان به مدت اولیه پیمان است.
  • مدت اجرای پیمان، مدت درج شده در بند ماده ۴ موافقت نامه و تغییرات احتمالی است که بر اساس ماده ۳۰ در آن ایجاد می شود. مدت پیمان هنگام مبادله پیمان، همان مدت درج شده در ماده ۴ موافقت نامه است که مدت اولیه پیمان گفته می‌شود.
مدت پیمان پروژه

شرایط تغییر و تمدید مدت پیمان

تمدید مدت پیمان به معنی تمدید زمان اجرای پروژه یا مناقصه از سمت کارفرما است. تمدید مدت پروژه زمانی رخ می‌دهد که پیمانکار به دلیل برخی از موضوعات که ناشی از کوتاهی او نیست؛  نتواند در زمان مشخص شده پروژه را تکمیل کند. بنابراین در مواردی که پیمانکار خود علت دیرکرد کار باشد نمی‌تواند از کارفرما تقاضای تمدید مدت پیمان را بکند. اگر هم پیمانکار این تقاضا را داشته باشد از سوی کارفرما رد خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پیمانکاری تاسیسات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکار, مدت پیمان, مناقصات دولتی, مناقصه, مناقصه پیمانکاری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:45

مزایده نوبت دوم

امروز و در این مقاله از مجله هزاره به بررسی موضوع مزایده نوبت دوم می‌پردازیم. در جریان انجام فرایند مزایدات که با هدف برقراری عدالت و شانس بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی به اموال دولتی و غیر دولتی صورت می‌گیرد؛ قوانینی وجود دارد که از سوی مراجع قانونی تعیین و تصویب شده است. در جریان یک مزایده مال یا اموالی برای فروش گذاشته شده و به فردی که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد واگذار می‌شود.

در یک تعریف راحت‌تر در فرایند مزایده؛ اموال دولتی و یا خصوصی و یا اموالی که به حکم مراجع قضائی توقیف شده است، به صورت عمومی به فروش گذاشته می‌شود و هر کس که قیمت پیشنهادی بالاتری ارائه کند، مالک مال خواهد بود. مزایده در طی یک فراخوان عمومی و با شرایط و ضوابط مشخص و عادلانه، مطابق قانون انجام می‌گیرد و مراجع قانونی و ذی صلاح هم نسبت به تمام مراحل  این امور نظارت دارند. در ادامه بیشتر به بررسی موضوع مزایده و شرایط مزایده نوبت دوم می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

شرایط مزایده نوبت دوم

اگر در جریان مزایدات فرایند آنها به درستی انجام نشود ضوابط آن به صورت کامل و مطابق قانون انجام نگیرد، موضوع ابطال مزایده و اجرای مزایده نوبت دوم پیش می‌آید. علاوه بر این، در مواقعی که اشخاص به دلیل شکایات مالی، بخواهند اقدام به توقیف اموال بکنند و دادگاه رای به وصول مطالبات این اشخاص از محل این اموال را بدهد؛ فرایند قانونی انجام مزایده صورت می‌گیرد و اگر در فرایند برگزاری مزایده، نقص و اشکالی وجود داشته باشد؛ اشخاص می‌توانند با طرح دعوی ابطال مزایده، مطالبه عملیات اجرایی ابطال مزایده را داشته باشند. در این صورت فرایند مزایدات به مزایده نوبت دوم کشیده می‌شود.

ابطال مزایده

از سوی دیگر هم اگر مال مزایده در دفعه اول خریداری نداشته باشد فروشنده مال می‌تواند تقاضای تجدید مزایده را برای مزایده نوبت دوم داشته باشد. در این صورت مال مورد مزایده به هر میزانی که خریدار داشته باشد به فروش می‌رسد. البته این میزان نباید عدد نامتعارفی باشد. زیرا با توجه به  مقررات مواد ١٢٧ تا۱۳۲ قانون اجراي احكام مدني مقصود از «به هر مبلغي كه خريدار پيدا كند» در ماده ١٣١ قانون مزبور مبلغي كمتر از ميزان كارشناسي نيست. در این دست مواقع، معمولا تا۱۰ درصد و نهایتا و استثنائا تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت پایه را می‌توان در نظر گرفت. هزینه های مزایده بعدی نیز بر عهده فردی است که درخواست مزایده داده است.

در هر زمانی که دو مرحله مزایده به روشی صحیح انجام گرفت و با این حال خریداری به قیمت ارزیابی شده، پیدا نشد، خود این موضوع به تنهایی نشان می‌دهد که قیمت ارزیابی شده، قیمت روز مال مورد نظر نیست و بسیار با آن تفاوت دارد. بنابراین بهتر است که در ارتباط با جریان انجام مزایده دقت شود که فروش مال به قیمت متعارف انجام بگیرد. این موضوع با توجه به زمان و محل برگزاری مزایده، متفاوت خواهد بود. علاوه بر این هم با توجه به ماده ۱۳۲ قانون یاد شده، فروش مال به دیگری در جریان مزایده و به قیمتی کمتر از قیمت ارزیابی شده و منطقی آن مال جایز نخواهد بود. اگر مال مزایده شده در مزایده نوبت دوم هم به فروش نرفت مالک آن مال مجبور است تا بر اساس قانون انجام مزایدات، آن را به قیمت کارشناسی شده به فروش برساند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های انواع ضایعات فلزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ابطال مزایده, مزایده, مزایده املاک, مزایده خودرو, مزایده نوبت دوم, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:57

مناقصه شهرداری تهران

شهرداری‌ها سازمان‌هایی هستند که در همه شهرها حضور و فعالیت دارند. این سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های خود و ارتباط بیشتر و بهتر با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها مناقصات و مزایداتی برگزار می‌کنند. برگزاری این فرایند‌ها در جریان معاملات شهرداری کمک می‌کند تا فعالیت‌های مالی این سازمان شفاف سازی شده و به رونق فعالیت‌های اقتصادی در سطح شهر کمک قابل توجهی شود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی موضوع آئین نامه معاملات شهرداری تهران در ارتباط با مناقصات می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

اصول اولیه معاملات شهرداری تهران

در آئین نامه معاملات شهرداری تهران، این معاملات  از نظر مبلغ به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

‌نوع اول: معاملات جزئی كه مبلغ آن از دويست هزار ريال تجاوز نكند.

نوع دوم: معاملات متوسط كه مبلغ آن از دويست هزار ريال بيشتر و از دو ميليون ريال تجاوز نكند.

‌نوع سوم: معاملات عمده كه مبلغ آن از دو ميليون ريال بيشتر باشد.

در معاملات عمده معامله نیاز به انتشار آگهی مناقصه عمومی یا ارسال دعوت نامه دارد که به تشخیص شهردار پایتخت انجام خواهد گرفت. این آگهی‌ها باید  يك نوبت در روزنامه رسمی كشور و از يك تا سه نوبت وابسته به اهميت معامله در يكی از روزنامه‌های كثيرالانتشار شهر منتشر شوند.

اگر شهرداری تشخیص بدهد که انتشار آگهی در خارج از شهر نیز لازم است می‌تواند آن آگهی‌ را در شهرهای مد نظر هم منتشر کند. در صورت نیاز می‌توان از دیگر وسایل ارتباط جمعی هم برای انتشار آگهی مانند رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، وب سایت‌هایی مانند سایت هزاره و یا ارسال آگهی برای اشخاص مرتبط و زدن آگهی در معابر عمومی هم استفاده کرد.

معاملات شهرداری

نکات مهم در آگهی مناقصات در معاملات شهرداری

در زمینه ارائه آگهی مناقصات شهرداری، رعایت چند نکته در این آگهی‌ها حائز اهمیت است:

  • نوع و مقدار كالا و يا كار يا خدمت باید با ذكر مشخصات ذکر شود.
  • مدت و محل و نحوه تحويل كالا يا انجام كار يا خدمت و ترتيب عمل و ميزان خسارت در مواردي كه طرف معامله در تحويل كالا يا انجام كار‌ يا خدمت كلا يا جزئی تاخیر داشته باشد.
  • بهای پيشنهادی بايد از جهت مبلغ مشخص و معين و بدون ابهام بوده و در پاكت لاك و مهر شده تسليم شود و این موضوع باید در آگهی مناقصه ذکر شود.
  • مدت زمان دریافت پيشنهادها.
  • محل تسليم پيشنهادها.
  • ميزان سپرده شركت در مناقصه به صورت مقطوع كه بايد به صورت نقد به حساب سپرده شهرداری پايتخت در بانك تحويل و رسيد آن به ضميمه ‌پيشنهاد اضافه شود.ميزان تضمين حسن انجام معامله و ترتيب دريافت و استرداد آن.
  • حداكثر مدتي كه برای بررسی پيشنهادها و تشخيص برنده مناقصه و ابلاغ به برنده نیاز است.
  • روز و ساعت و محل قرائت پيشنهادها و همچنين مجاز بودن حضور پيشنهاد دهندگان يا نمايندگان آنها در كميسيون مناقصه.
  • ميزان پيش پرداخت در صورتي كه به تشخيص شهرداری پايتخت پرداخت آن به برنده مناقصه لازم باشد و ترتيب پرداخت و واريز آن.
  • محل توزيع يا فروش نقشه‌ها و برگ شرايط و مشخصات در صورت نیاز.
  • محل توزيع نمونه‌های ضمانتنامه و قرارداد اگر تهيه آن لازم باشد كه در اينصورت ضمانتنامه دقیقا باید مطابق نمونه تنظيم و نمونه ‌قرارداد نيز با قيد اينكه مورد قبول است بايد امضاء و ضميمه پيشنهاد شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های فضای سبز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : شهرداری, مناقصه, مناقصه دولتی, مناقصه شهرداری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:59

مناقصات دانشگاه

یکی از موضوعات مهمی که در جریان مناقصات وجود دارد؛ وضع قوانین برای بهبود و تسریع فرایند مناقصات است. به همین دلیل هم دستگاه‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها به تدوین آیین‌ نامه‌های معاملاتی مخصوص به خود اقدام می‌کنند. یکی از این سازمان‌ها دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هستند که مناقصه دانشگاه باید بر پایه این قوانین صورت بگیرد. در ادامه همراه ما با مجله هزاره همراه شوید تا در ارتباط با این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

قوانین مناقصات دانشگاه‌ها

 بسیاری از این آیین‌نامه‌ها و قوانین مناقصات سازمان‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد و از قوانین کلی دولتی نیز تبعیت می‌کند. یکی از گزینه‌هایی که دانشگاه‌ها در ارتباط با آن وارد مناقصه دانشگاه می‌شوند؛ خریدهایی است که دانشگاه‌ها و مرکز آموزش‌عالی انجام می‌دهند. خریدهای دانشگاهی همیشه مورد توجه شرکت‌های مختلف بوده است و انجام این خریدها می‌توانند مانند دیگر دستگاه‌های دولتی برای رفع نیاز دانشگاه صورت بگیرد.

 به عنوان مثال یکی از نمونه‌های مناقصات دانشگاه، واگذاری امور فعالیت‌های خدماتی و تنظیفی یا تهیه و توزیع غذا است  یا آنکه برای خرید تجهیزات فنی و آموزشی یا آزمایشگاهی نیاز به برگزاری مناقصه و انتخاب شرکتی برای انجام دادن این وظایف است.

در ارتباط با مناقصات دانشگاه، در نخستین ماده از قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور تاکید شده است که دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش ‌عالی و پژوهشی و فرهنگستان‏ها و پارک‌های علم و فناوری که داراي مجوز از شورای گسترش آموزش‌عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقيقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ساير مراجع قانونی هستند، می‌توانند بدون رعايت قوانين و مقررات عمومي حاكم بر دستگاه‌های دولتی و به خصوص قانون محاسبات عمومی كشور، قانون مديريت خدمات كشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چارچوب مصوبات و آيين‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی و تشكيلاتی مصوب هیات امنای  خود عمل كنند.

بنابراین برای انجام انواع مختلف مناقصه دانشگاه، دانشگاه‌ها ملزم به رعایت قوانین و مقررات عمومی به خصوص قانون برگزاری مناقصات نیستند و باید فقط در چارچوب مصوبات و آيين‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی و تشكيلاتی مصوب هيأت امنا خود اقدام کنند.

مناقصه دانشگاه ها

نکات مهم در قانون مناقصه دانشگاه

به موجب قانون با هدف بهتر برگزار شدن مناقصات دانشگاه‌ها باید موارد زیر در این فرایندها نیز در نظر گرفته شود:

– در قانون، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش ‌عالی به صورت صریح تابع قانون برگزاری مناقصات تلقی شده‌اند. زیرا که مطابق با ماده۲ این قانون، وجود قانون خاص یا استفاده از منابع داخلی مانع از شمول قانون بر این دستگاه‌ها نمی‌شود.

– نکته دیگری که باید به آن توجه کرد آن  است که در قانون تاکید شده است که «اعم از اینکه از امکانات دولتی، وجوه عمومی و یا از درآمدهای خود و یا از تسهیلات، اعتبارات و تضامین ارزی و ریالی استفاده می‌کنند»  بنابراین به نظر می‌رسد باید با توجه به متن قانون این موضوع را در ارتباط با دانشگاه‌هایی که از درآمدهای خود استفاده می‌کنند، مانند دانشگاه‌های غیر دولتی هم مشمول قانون برگزاری مناقصات در نظر بگیریم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های حسابداری، خدمات مالی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه, مناقصه, مناقصه دانشگاه, مناقصه عمومی, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 170 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:19

مزایده سایپا در سامانه کدال

در جریان فعالیت‌های روز گذشته سامانه کدال، بعضی از شرکت‌های بورسی در ارتباط با رویدادهای مالی و تولیدی خود در این سامانه شفاف ‌‌‌‌سازی کردند. یکی از شرکت‌هایی که در این سامانه اقدام به ارائه برنامه‌های مالی خود کرد شرکت داروسازی تولید دارو بود. در این زمینه شرکت داروسازی تولید دارو اعلام کرد که نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی این سامانه و میزان سپرده شرکت در مزایده خواهیم پرداخت.

بر طبق این اطلاعیه در صورت وجود تغییرات با اهمیت در اطلاعاتی که توسط این گروه اعلام‌ شده است؛ موضوع از طریق سامانه کدال به سهامداران اطلاع ‌رسانی خواهد شد. علاوه بر این شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) در یک اطلاعیه گروه «الف» از نتایج برگزاری مزایده خود خبر داده است. موضوع آن مزایده فروش ملک واقع در شهر کرمان در تاریخ بیستم فروردین بوده است. بنابراین اعلام در تاریخ ۱۳فروردین ۱۴۰۱ و با بازگشایی پاکات، شرکت پویش صنعت آریا در مزایده فروش شش دانگ یک‌ واحد آپارتمان مسکونی که برای این شرکت (موضوع مورد مزایده) بوده است؛ به مبلغ ۵۹ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون ریال به ‌عنوان برنده اعلام شد . بر طبق این اطلاعیه ثمن معامله مبلغ ۷/ ۵۹  میلیارد ریال بوده که به صورت زیر توسط خریدار به فروشنده پرداخت خواهد شد:

الف) ۲۵‌درصد کل مبلغ معادل ۱۴هزار و ۹۲۵ میلیون ریال به صورت نقد هم زمان با انعقاد و امضای مبایعه ‌نامه حاضر

ب) ۲۵‌درصد کل مبلغ معادل ۱۴میلیارد  و  ۹۲۵ میلیون ریال به صورت نقد حداکثر تا تاریخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۱  (پس از پرداخت این مبلغ ضمانت‌ نامه بانکی خریدار به‌عنوان سپرده شرکت در مزایده به مبلغ ۳ میلیارد ریال به ایشان بازگردانده خواهد شد.

ج) ۴۰‌ درصد مبلغ کل معادل ۲۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال حداکثر تا تاریخ ۱۰/ ۰۴/ ۱۴۰۱ و همزمان با تحویل مورد معامله به خریدار.

د) ۱۰‌درصد مبلغ کل معادل  ۵۹۷۰ میلیون ریال در تاریخ ۱۰/ ۰۶/ ۱۴۰۱ هم زمان با انتقال سند در دفتر اسناد رسمی تهران.

مزایده در سامانه کدال

شرکت‌های فعال در سامانه کدال

شرکت فروسیلیسیم خمین

در جریان این شفاف سازی، شرکت فروسیلیسیم خمین هم در یک اطلاعیه گروه «الف» از «دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌ درصد در نرخ فروش محصولات» خود خبر داده است. طبق این اطلاعیه  انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فرو آلیاژ و هیات ‌مدیره شرکت مجوز افزایش نرخ فروسیلیسیم ۶۰-۱۰ (محصول اصلی) را از ۴۵‌ هزار و  ۲۲۰ تومان به ۵۲ هزار و  ۱۶۰ تومان برای هر کیلو صادر کرد. شرکت  فروسیلیسیم خمین  در سال گذشته از محل فروش همین محصول به میزان ۳۶۴ میلیارد تومان درآمد رسیده است. فروسیلیسیم ۶۰-۱۰  درواقع محصولی است که  ۸۶‌ درصد از کل درآمد عملیاتی این شرکت را شامل می‌شود.

سپرده شرکت در مزایده شرکت سایپا

شرکت سایپا هم در این سامانه کدال از برگزاری مزایده برای فروش ملک عظیمیه کرج خود خبر داده است. در ارتباط با این مزایده اعلام شده است: «آگهی مزایده مورخ  ۰۴/ ۰۲/ ۱۴۰۱ در روزنامه اطلاعات منتشر شده است. متقاضیان برای شرکت در مزایده باید معادل ۵‌ درصد از ثمن معامله (به مبلغ۴۰۰ میلیارد ریال) را به‌ عنوان سپرده شرکت در مزایده به حساب بانک ‌سپه شعبه قائم ‌مقام فراهانی واریز کرده و رسید آن را در داخل پاکت مربوط به واریز وجه به شرکت سایپا ارائه دهند.

شرکت تامین سرمایه امین

 شرکت تامین سرمایه امین هم  شرکت دیگری بود که در ارتباط با پذیرش تعهدات جدید اطلاع ‌‌‌رسانی کرده است. موضوع این تعهد جدید «پذیرش تعهد پذیره‌ نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی کشوری» است. مبلغ آن ۸‌ هزار میلیارد ریال است. طبق این اطلاعیه سررسید این اوراق چهار ساله بوده و از تاریخ انتشار (۱۰/ ۰۲/ ۱۴۰۱) خواهد بود.

شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده

شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده شرکت دیگری بود که در ارتباط با «دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌ درصد در نرخ فروش محصولات» خود آگهی منتشر کرده بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های شرکت سایپا» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سامانه کدال, مزایده, مزایده املاک, مزایده سایپا, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 185 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:14

برگزاری مزایده بانک

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی تعداد متقاضیان وام افزایش بسیاری پیدا کرده است. بنابراین متقاضیان وام بهتر است پیش از انجام هر کاری توانایی خود را برای بازپرداخت آن به خوبی بررسی کنند. در صورت عدم پرداخت اقساط، یا دیر پرداخت کردن آنها مشکلات زیادی پیش خواهد آمد و یکی از آنها توقیف اموال است.

برای مثال بانک می‌تواند در صورت عدم پرداخت اقساط ملکی را که سند آن را در اختیار دارد، مصادره کند. البته این موضوع برای آن دسته از وام‌هایی است که مبلغ بالاتری داشته و به نوع بانک نیز وابسته است. در ادامه این مقاله مجله هزاره به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس ما را همراهی کنید.

مصادره اموال توسط بانک

به لحاظ لغوی مصادره به معنای ضبط کردن اموال فرد یا افراد به زور یا به دلیل قانونی است. مصادره اموال زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد وامی گرفته و برای ضمانت پرداخت اقساط مالی را در رهن بانک می‌گذارد.

اگر فرد نتواند بدهی خود را بپردازد بانک می‌تواند بر اساس قانون ملک یا اموالی را که در رهن خود قرار دارد؛ به نفع خود مصادره کند. برای برداشتن طلب خود آن ملک یا اموال را در فرایند مزایده وارد کرده و به فروش می‌رساند.

پس وام گیرنده وظیفه دارد تا در سر رسیدهای معین شده اقساط خود را به موقع پرداخت کند. اگر این اقساط پرداخت نشود، پس از تذکر کتبی، بانک با استفاده از وکلای خود پیگیری‌های لازم را انجام داده و برای توقیف ملک و به اجرا گذاشتن سند از طریق اداره اجرای ثبت، پروسه مزایده را انجام می‌دهند.

موارد مصادره ملک یا اموال توسط بانک

مصادره ملک یا اموال به موارد زیر مربوط می‌شود و پس از آن اموال وارد جریان مزایده خواهند شد.

– ملک به فروش رسیده باشد و فک رهن اتفاق نیفتاده باشد

زمانی که ملکی که در رهن بانک است توسط مالک به فروش رسیده و بر طبق توافقات بین مالک و خریدار، اقساط وام پرداخت نشده و یا خانه فک رهن نشده باشد.

– تعویق پرداخت اقساط بانکی توسط وام گیرنده:

زمانی که فردی وامی دریافت کند و سند ملکی را به عنوان وثیقه قرار دهد؛ اگر به شکل متوالی قسط های او عقب بیفتد، بانک می تواند برای دریافت بدهی خود ملک مذکور را مصادره کرده و در مزایده پس از فروش، به اندازه میزان بدهی از روی مبلغ ملک فروخته شده بردارد.

– بی اطلاعی خریدار از در رهن بودن ملک خریداری شده:

اگر شخصی ملکی را خریداری کند که مالک اول، ملک را در رهن بانک قرار داده باشد و خریدار از این موضوع خبر نداشته باشد؛ خریدار در این صورت می تواند از فروشنده شکایت کیفری نماید.

مزایده بانک

مزایده اموال مصادره شده توسط بانک

در جریان مزایده اموال در رهن، روش به این صورت است که پس ارزیابی ارزش ملک، بانک، دو ماه فرصت دارد تقاضای مزایده کند. اگر ارزش خانه از مبلغ وام کمتر باشد، مالک وام باید ما به التفاوت آن را نیز پرداخت کند. اما اگر ارزش خانه بیشتر از وام باشد، بانک بعد از دریافت خسارات و اقساط پرداخت نشده، باقی مبلغ خانه به مزایده گذاشته شده را به مالک برمی‌گرداند.

در صورتی که پس از مزایده و طی کردن مراحل قانونی و تشریفات آن، خانه به تملک بانک درآید، این سازمان می‌تواند با ارسال صورت جلسه و دستور رییس اجرای ثبت، سند خانه را به اسم بانک منتقل کند. بعد از آنکه ارزش یک ملک مشخص شد، ظرف ۲ ماه تقاضای مزایده توسط بانک انجام می‌شود. در مرحله ی بعدی تشریفات مزایده خانه انجام شده و برای برگزای مزایده، روز و ساعت خاصی تعیین می‌گردد. در فاصله ی کمتر از ۲۰ روز تا برگزاری مزایده خانه، باید نسخه ای از مزایده جهت اطلاع عمومی در روزنامه چاپ شود.  همچنین نماینده دادستان به مراسم مزایده دعوت شده و باید در مراسم حضور داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های بانک ملی ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مزایده, مزایده, مزایده املاک, مزایده بانک, مزایده خودرو, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 156 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:03

قیمت کارشناسی مزایده

در روند قانونی مزایدات همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم؛ تشریفاتی وجود دارد که یکی از آنها تعیین قیمت کارشناسی مزایده است. این تعیین قیمت به بهبود روند مزایدات کمک قابل توجهی می‌کند و بازه قیمت پیشنهادی را مشخص‌تر خواهد کرد. قیمت کارشناسی مزایده، در واقع حداقل قیمتی است که فروشنده حاضر است کالای خود را به آن قیمت بفروشد و این قیمت در ابتدای مزایده اعلام می‌شود. قیمت کارشناسی مزایده معمولا توسط کارشناس رسمی تعیین می‌شود.

بنابراین بها و قیمت پایه مزایده باید توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین شود و خریداران با رعایت تشریفات قانونی، اقدام به ارائه قیمت پیشنهادی خود برای اموال مورد نظر کنند. فروشنده (شخص حقیقی یا حقوقی) نیز باید با بررسی قیمت‌های پیشنهادی، اقدام به انتخاب بالاترین قیمت پیشنهادی به عنوان خریدار کند. درواقع قیمت پیشنهادی به دنبال قیمت پایه اعلام می‌شود و  قیمتی است که خریدار به عنوان حداکثر قیمتی که حاضر است برای کالا بپردازد اعلام می‌کند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی نحوه محاسبه قیمت کارشناسی مزایده و مدت اعتبار آن می‌پردازیم. پس با ما تا انتها همراه شوید.

نحوه محاسبه قیمت کارشناسی و مدت اعتبار آن

در ارتباط با نحوه محاسبه قیمت کارشناسی، کارشناسان و در مراحل بالاتر کارشناسی (هیئت‌های بالاتر کارشناسی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی) با بررسی موضوع کارشناسی، نتیجه قیمت گذاری را اعلام می‌کنند. این قیمت گذاری از بازه‌ای (دامنه ای) از ارزش (مبلغ) که نتایج کارشناس یا کارشناسان به آن نزدیک است تعیین شده و یک عدد نهایی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

در ارتباط با مدت اعتبار این قیمت نیز باید بگوییم که  در مواردی که نیاز به اعمال نظر کارشناس رسمی دادگستری در ارتباط با قیمت روز وجود دارد؛ این اظهار نظر، حداکثر تا ۶ ماه اعتبار خواهد داشت. برطبق ماده ۱۹ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری  «اظهارنظر کارشناسی باید مستدل و صریح باشد و کارشناسان رسمی وظیفه دارند تا نکات و توضیحاتی که برای مشخص کردن قیمت کارشناسی، ضروری است و یا‌ توسط شورای عالی کارشناسان مشخص می‌گردد به طور کامل در آن ارائه کنند. کارشناس رسمی وظیفه دارد در حدود صلاحیت خود نظر ‌کارشناسی را به صورت کتبی و در مهلت مشخص شده به مراجع ذی ‌ربط داده و نسخه‌ای از آن را نیز تا مدت حداقل پنج سال بعد از تاریخ نگهداری کند.»

کارشناسی مزایده

بر طبق تبصره این ماده «در مواردی که انجام معاملات نیازمند تعیین قیمت روز از طرف کارشناس رسمی است، نظریه اعلام شده حداکثر تا شش ماه از‌تاریخ صدور معتبر خواهد بود.» بنابراین در مواردی که نیاز هست کارشناس رسمی دادگستری در مورد قیمت منطقی روز اظهار نظر کند این اظهار نظر، حداکثر  به مدت ۶ ماه معتبر است.

نکته دیگر در این زمینه آن است که اگر یک کارشناس دچار تخلف شود و در قیمت کارشناسی رفتار غیر قانونی داشته باشد؛ در صورتیکه  این تخلف نیز در مراجع ذی صلاح به اثبات برسد، کسی که از این تخلف ضرر کرده است؛  نمی‌تواند به تخلف کارشناس استناد کرده و قرارداد منعقد شده براساس این اظهار نظر را باطل کند؛ بلکه او تنها می‌تواند علیه این کارشناس اعلام دعوای مسئولیت مدنی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های تعمیر و نگهداری تاسیسات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مزایده, قیمت کارشناسی, کارشناسی مزایده, مزایده, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 162 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:59

مزایده دیوان محاسبات کشور

دیوان محاسبات کشور یک سازمان دولتی است که در امور مالی و اداری خود مستقل است. این سازمان دولتی یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد. دیوان محاسبات کشور درواقع  به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

 این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند؛ رسیدگی یا نظارت می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات در نظر گرفته شده، تجاوز نکرده باشد و هر هزینه‌ای به درستی مصرف شده باشد. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره با این سازمان بیشتر آشنا شده و به قوانین اجرای معاملات در آن می‌پردازیم.

بخش‌های دیوان محاسبات کشور و وظایف آن

دیوان محاسبات کشور علاوه بر ستاد مرکزی مستقر در پایتخت، در همه مراکز استانها هم دارای تشکیلات استانی است. یکی از معاونت های مهم دیوان محاسبات کشور معاونت حقوقی و پارلمانی است که بعد ها به شکل دو معاونت جدا از هم تفکیک شده است. وظایف این سازمان عبارت است از:

–  حسابرسی یا رسیدگی به همه حساب‌های درآمد و هزینه و دیگر دریافت‌ها و پرداخت‌ها. علاوه بر این دیوان محاسبات، صورت‌های مالی دستگاه‌ها از نظر مطابقت با قوانین و مقررات مالی و سایر قوانین را نیز بررسی می‌کند.

– بررسی وقوع عملیات مالی در دستگاه‌ها با هدف اطمینان از حصول و ارسال صحیح و به موقع درآمد و یا انجام هزینه و سایر دریافت‌ها و پرداخت‌ها.

– رسیدگی به موجودی حساب اموال و دارائی‌های دستگاه‌ها.

– بررسی اعمال روش‌های مالی جدید در دستگاه‌ها.

– اعلام نظر در خصوص نیاز به وجود مرجع کنترل کننده داخلی و یا عدم کفایت مرجع کنترل کننده موجود در دستگاه‌های مورد رسیدگی با توجه به گزارشات حسابرسی‌ها.

– انجام اقدامات لازم برای حفظ حقوق بیت‌المال در حدود قوانین و مقررات مالی.

– تنظیم دادخواست علیه مسئول یا مسئولینی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند.

مناقصه دیوان محاسبات کشور

معاملات دیوان محاسبات کشور

دیوان محاسبات کشور بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌کند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی دیوان محاسبات انجام می‌شود؛ برنده مزایده یا مناقصه با دیوان محاسبات کشور قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد.

– مناقصه در معاملات این سازمان به روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

  • ‌در مورد معاملات جزئی به کمترین بهای ممکن به تشخیص و مسئولیت کارپرداز.
  • در مورد معاملات متوسط به کمترین بهای ممکن به تشخیص و مسئولیت کارپرداز و تأیید مقامات مجاز از طرف رییس دیوان محاسبات‌کشور.
  • در مورد معاملات عمده با انتشار آگهی مناقصه عمومی و یا ارسال دعوتنامه. یا (‌مناقصه محدود) به تشخیص رییس دیوان محاسبات کشور و یا‌مقامات مجاز از طرف ایشان.

مزایده در معاملات این سازمان نیز به روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • در مورد معاملات جزئی به بیشترین بهای ممکن به تشخیص و مسئولیت مأمور فروش.
  • در مورد معاملات متوسط با حراج.
  • در مورد معاملات عمده با انتشار آگهی مزایده عمومی.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال استعلام‌های جدید هستید «آرشیو استعلام های کشور» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : دیوان محاسبات کشور, مزایده, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:27

تشریفات مزایده

مزایده همانطور که پیش از این اشاره کردیم به معنای در معرض فروش گذاشتن کالا و محصولی است که هر کسی بتواند آن را به قیمت بالاتر بخرد؛ برنده مزایده خواهد بود. مزایده دارای انواع مختلفی است که انجام همه آنها نیازمند تشریفات مزایده است. اما این تشریفات چیست و چرا باید رعایت شود؟ در ادامه ما را در مجله هزاره همراهی کنید تا به این سوال پاسخ بدهیم.

تشریفات مزایده

این روزها شرکت‌های خصوصی و دولتی یا افراد بسیاری بنا بر دلایل مختلف ممکن است که تمایل و نیاز به برگزاری مزایده داشته باشند. معمولا از جمله دلایل برگزاری مزایده به این موارد می‌توان اشاره کرد: تمایل به کسب بیشترین سود و فروش مال به بالاترین قیمت،  وصول طلب از طلبکارانی که اقدام به پرداخت بدهی نمی‌کنند و دارای اموالی هستند، مطالبه مهریه، توقیف اموال شرکت‌های ورشکسته که نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند و غیره.

برای هر چه بهتر برگزار شدن مزایدات شرایط و تشریفاتی باید برگزار شود که در صورت رعایت نکردن آنها مزایده قانونی و صحیح نبوده و هر کدام از دو طرف می‌توانند برای ابطال آن اقدام کنند. این تشریفات به شرح زیر است:

دعوت عمومی

در انواع مزایداتی که توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار می‌شود؛ بر اساس قانون ۱۱۳ تا ۱۴۵ اجرای احکام مدنی، باید بر اساس رعایت ضوابط و شرایط سازمانی که اقدام به برگزاری  مزایده می‌کند؛ اقدام به درج یک نوبت از آگهی مزایده در روزنامه‌ها کند و در صورت نبود روزنامه آن را در معابر و محل وقوع مال بچسباند. این روزها از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم برای انتشار آگهی مزایده استفاده می‌شود.

باید دقت داشت که مهلت و موعد فروش باید طوری مشخص شود که فاصله بین انتشار آگهی و روز فروش بیش از یک ماه و کمتر از ده روز نباشد. چنانچه هریک از طرفین تمایل داشته باشند می توانند جداگانه هم اقدام به نشر آگهی کنند.

جلسه مزایده

تعیین قیمت پایه

یکی دیگر از تشریفات مزایده، تعیین کردن قیمت پایه است. این قیمت پایه باید توسط کارشناس تعیین گردد تا از آن پس افراد بتوانند بر آن مبنا شروع به پیشنهاد قیمت کنند. سپس بالاترین قیمت پیشنهادی در مزایده برنده خواهد شد. بنابراین قیمت پایه قیمتی است که پیشنهادهای قیمتی باید بر مبنای آن شروع شود. در مزایدات دادگستری پس از تعیین قیمت پایه توسط ارزیاب، این موضوع به اطلاع شرکت کنندگان رسیده و هر کدام از آنها به مدت ۳ روز فرصت دارند تا اعتراض کنند.

پرداخت ده درصد بهای مال

پس از برنده شدن بالاترین قیمت پیشنهادی در مزایده، نفر اول باید ده درصد از بهای پیشنهادی را به مامور اجرا بپردازد و مابقی آن را نیز حداکثر در مدت یک ماه پرداخت کند. در صورتی که پرداخت مابقی مبلغ، صورت نگیرد وجه پرداختی در قبال هزینه آگهی ضبط و مزایده به فرد دیگری واگذار نخواهد شد.

تسلیم مال

آخرین مرحله تشریفات مزایده، تسلیم مال است. تسلیم مال تنها در زمان پرداخت تمام هزینه آن صورت خواهد گرفت و پس از آن هم اعطای سند رسمی به نام فرد خریدار صورت می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های املاک با کاربری پارکینگ» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مزایده, تشریفات مزایده, مزایده, مزایده دادگستری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 315 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:22

ابطال مزایدات

همانطور که در مقالات گذشته اشاره کردیم؛ مزایده معامله‌ای است که برای فروش کالا به بالاترین قیمت صورت می‌گیرد و بر این اساس یک کارشناس قیمت پایه آن کالا را اعلام کرده و سپس با اعلام یک فراخوان به معرض فروش گذاشته می‌شود. از این پس شرکت کنندگان در مزایده می‌توانند مبلغ پیشنهادی خود را اعلام کرده و در نهایت مال به فردی که بالاترین قیمت را پرداخت کند فروخته خواهد شد. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع ابطال مزایده و موارد آن بپردازیم؛ پس با مجله هزاره همراه شوید.

ابطال مزایده چیست؟

در فرایند مزایده باید الزامات و ضوابطی تعیین شود. در صورتی که مزایده، دارای نقص قانونی باشد  و یا شرایط و ضوابط آن به صورت کامل و مطابق قانون انجام نگرفته باشد، موضوع ابطال مزایده پیش می‌آید.

علاوه بر این، در مواقعی که  افرادی به دلیل شکایات مالی، اقدام به توقیف اموال فردی کنند و دادگاه رای به وصول مطالبات آنها از محل این اموال را بدهد؛ فرایند قانونی انجام مزایده انجام خواهد شد. اما اگر در فرایند برگزاری مزایده، نقص و اشکالی وجود داشته باشد؛ هر کدام از افراد می‌توانند با طرح دعوی ابطال مزایده، برای ابطال آن اقدام کنند.

ابطال مزایده

موارد ابطال مزایده

بر اساس قانون نیز قانون گذار در موارد ۱۳۶ و ۱۳۷ قانون اجرای احکام مدنی در ارتباط با ابطال مزایده اموال منقول و غیر منقول مواردی را به شرح زیر مشخص کرده است و آن دسته از مزایداتی  که جزو این اموال باشند؛ باطل اعلام شده و خرید و فروش اموال مربوط به آنها غیرقانونی خواهد بود:

  • هرگاه فروش در غیر روز و ساعت معین یا در غیر محلی که به موجب آگهی تعیین گردیده است، انجام شود: برای فروش اموال در فرایند مزایده روز و ساعت معین و مکان مشخصی در نظر گرفته می شود که همه آنها در روزنامه‌های کثیرالانتشار و برخی از وب سایت‌ها مانند هزاره به اطلاع عمومی می‌رسد. اما اگر روز و ساعت و مکان مزایده با آنچه در آگهی بوده است مغایرت داشته باشد در این صورت مزایده از اعتبار قانونی برخوردار نخواهد بود.
  • هر گاه کسی را بدون جهت قانونی مانع از خرید شوند و یا بالاترین قیمتی را که خواسته است رد کنند: گاهی اوقات از ورود برخی افراد و شرکت‌های خاص در مزایده ممانعت می‌شود که در این صورت نیز امکان درخواست ابطال مزایده وجود دارد.
  • در صورتی که مزایده بدون حضور نماینده دادسرا باشد: مزایده باید حتما در حضور نماینده دادسرا انجام شود و در غیر این صورت اعتبار قانونی لازم را نخواهد داشت.
  • در صورتی که خریدار طبق ماده ۱۲۷ ممنوع از خرید شده باشد: بر اساس ماده ۱۲۷ قانون اجری احکام مدنی برخی از افراد از شرکت در مزایده منع شده‌اند؛ از جمله: ارزیابان و دادورزان ویا افرادی که مباشر امر فروش هستند و…. بنابراین اگر با وجود منع قانون چنین افرادی، آنها در مزایده شرکت کنند؛ مزایده باطل خواهد شد.

شکایت در ارتباط با تخلف از مقررات مزایده در مواردی که اشاره شد؛ به مدت یک هفته از تاریخ فروش به دادگاه داده می‌شود و قبل از انقضای مهلت مذکور یا قبل از اتخاذ تصمیم دادگاه (‌در صورت وصول شکایت) اموال به خریدار داده نخواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مزایده های خدمات درمانی، پزشکی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ابطال مزایده, قانون مزایده, مزایده, مزایده املاک, مزایده خودرو, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 322 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:11

سیستم‌های حفاظتی و امنیتی آن دسته از تجهیزاتی هستند که برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها با توجه به شرایط محیطی مختلف دارای انواع مختلفی نیز هستند. به عنوان مثال یکی از حوادثی که برای یک مکان می‌تواند اتفاق بیافتد سرقت اموال است و استفاده از انواع دزدگیر برای مغازه یا واحد مسکونی می‌تواند جرم و سرقت را به شدت کاهش دهد. استفاده از سیستم‌های حفاظتی در مراکز کسب و کار و خانه‌ها این روزها یک کار ضروری است و با گذشت زمان هم حالات پیشرفته‌تر و حساس‌تری پیدا می‌کند.

البته تجهیزات حفاظتی تنها برای مقابله با سرقت نیست و محافظت از اشخاص، وسایل و اماکن و غیره را در برابر انواع آتش سوزی، حمله، تخریب، خرابکاری، دزدی یا سرقت تامین می‌کنند و در اصل برای برقراری امنیت طراحی شده‌اند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع سیستم‌های حفاظتی، کاربرد و معاملات آنها می‌پردازیم. پس ما را همراهی کنید.

انواع سیستم‌های حفاظتی

سیستم‌های حفاظتی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آنها و نحوه استفاده به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

سیستم‌های هشداری نظارتی

این سیستم‌ها دارای یک تکنولوژی جامع امنیتی برای نظارت بر اماکن هستند. معمولا از این موارد توسط شرکت‌ها استفاده شده و در مواقع لزوم افراد آموزش دیده به سرعت به محل اعزام می‌شوند.

سیستم‌های هشداری بی‌سیم

فناوری موجود در این سیستم‌ها به صورتی است که قابلیت اتصال بدون سیم داشته و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت لحظه‌ای محل مورد نظر خود را رصد کنید. استفاده از این سیستم‌ها برای جلوگیری از نفوذ سارقین بالقوه بسیار موثر است.

سیستم‌های نظارت ویدیویی

این سیستم نیز علاوه بر اینکه یک عامل بازدارنده برای سارقین است به شناسایی و دستگیری آنها نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

سیستم‌های کنترل دسترسی

این دسته از سیستم‌های حفاظتی کمک می‌کند تا ورود به بخش‌های مشخصی از یک ملک برای افراد خاصی تعیین شود.

بر اساس دسته بندی‌های بالا انواع دوربين هاي مداربسته مادون قرمز، سيستم‌هاي امنيتي آلتراسونيك، پرتوهای فوتوالکتریک، سیستم‌هاي امنيتي كابلي فشار سنسور، سيستم‌هاي امنيتي تشخیص میدان مغناطیسی منفعل و غیره در این گروه‌ها قرار می‌گیرند.

مناقصات سیستم های حفاظتی

کاربرد سیستم‌های حفاظتی

  • افزایش امنیت یک مکان
  • کاهش جرم و جنایت
  • کاهش سرقت اموال موجود در اماکن
  • افزایش ایمنی پارکینگ‌ها و خودروها

معاملات سیستم‌های حفاظتی

شرکت‌ها با هدف تامین امنیت سازمان خود اقدام به برگزاری مناقصات مختلفی در حوزه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی می‌کنند. این مناقصات برای استفاده از انواع دوربین مداربسته، دوربین آیفون تصویری، سیستم اطفای حریق، دزدگیر، آنتن مرکزی و غیره صورت می‌گیرد و با یک آگهی عمومی به اطلاع مناقصه گران خواهد رسید.

طی این مناقصات شرکت‌ها نیاز خود را به انواع مشخصی از سیستم‌های حفاظتی اعلام کرده و شرکت کنندگانی که حائز این شرایط باشند تا موعد مقرر اقدام به ارسال مدارک و پیشنهادات خود می‌کنند. با توجه به نیاز اغلب سازمان‌ها به سیستم‌های حفاظتی معمولا این دسته از مناقصات به سود هر دو طرف معامله است. پس از بررسی سازمان برگزار کننده مناقصه، برنده اعلام شده و هر دو طرف اقدام به بستن قرارداد خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های دربهای ضد حریق، صندوق نسوز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : دوربین مداربسته, سیستم های ایمنی, سیستم های حفاظتی, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 259 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:59

مناقصه تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی، یک اصطلاح عمومی برای هر وسیله‌ای است که برای ورزش یا تمرینات بدنی از آنها استفاده می‌شود. برخی از تجهیزات عبارتند از: ساق ‌بند، توپ فوتبال، تردمیل، دوچرخه ثابت، وسایل بدنسازی و… از دستگاه‌های ورزشی برای بالا بردن قدرت بدن و سلامت بیشتر استفاده می‌شود. در باشگاه‌ها بر خلاف خانه از اقلام ورزشی سنگین‌تری استفاده می‌شود. اما در خانه به دلیل آنکه فضا محدود است می‌توان از وسایل ورزشی مناسب منزل استفاده کرد. امروزه شرکت‌های زیادی وسایل و تجهیزات ورزشی را طراحی و تولید کرده و وارد بازار می‌کنند. این تجهیزات انواع مختلفی در خانه و در سالن را دارند.

همانطور که اشاره کردیم از برخی از تجهیزات ورزشی می‌توان در خانه هم استفاده کرد و برخی از آنها تنها مخصوص باشگاه است. البته برخی از این تجهیزات مانند تردمیل را هم می‌توان در منزل و هم در باشگاه استفاده کرد. قیمت وسایل ورزشی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به آنکه هر روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است قیمت آنها دارای نوسان زیادی است. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به سراغ انواع تجهیزات ورزشی و معاملات آنها می‌رویم. پس ما را همراهی کنید.

انواع تجهیزات و اقلام ورزشی

تجهیزات ورزشی دارای دسته بندی‌های بسیار زیادی است اما در حالت کلی به دو دسته تجهیزات بدنسازی و انواع دستگاه‌های هوازی تقسیم بندی می‌شود. البته بسیاری از اقلام ورزشی ارزان قیمت هم هستند که با صرف هزینه اندک به ورزش کردن در خانه کمک می‌کنند. این وسایل عبارت است از: طناب ورزشی، دمبل، زیر انداز  و ….. در هنگام استفاده از هر کدام از تجهیزات ورزشی باید بدانید که هر کدام از آنها راهنما و دستورالعملی دارند که باید آنها را مطالعه کنید زیرا بسیاری از آنها در برخی از نقاط نیاز به تنظیم دارند.

در هنگام تمرین بهتر است از لباس و کفش مخصوص استفاده شود تا هنگام ورزش کردن راحت‌تر حرکات انجام شود. هنگام استفاده از تجهیزات ورزشی بهتر است این وسایل را نیز به همراه داشته باشید: ساک ورزشی، کفش مناسب، حوله، قمقمه آب، زیر انداز ورزشی.

تجهیزات ورزشی

بازار معاملات اقلام ورزشی

امروزه بازار خرید و فروش وسایل ورزشی بازار پرسودی است. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی برای تهیه اقلام و تجهیزات ورزشی خود طی یک اعلامیه مناقصه نیاز خود را به دستگاه‌های مختلف ورزشی اعلام می‌کنند. این اقلام می‌توانند، یک مورد، چند مورد محدود یا مجموعه‌ای از تجهیزات باشد. با یک آگهی مناقصه عمومی سازمان‌های ورزشی اعلام نیاز کرده و مناقصه گران وارد رقابت برای فروش می‌شوند. سپس مناقصه گزار از میان نفرات شرکت‌ کننده‌ای که حائز شرایط باشند، آن گزینه‌ای را انتخاب خواهد کرد که قیمت پایین‌تری در مقایسه با دیگر رقبا پیشنهاد داده باشد.

از این پس یک قرارداد ما بین دو نفر امضا شده و بر اساس قوانین و ضوابط مندرج در آگهی و شرایط اعلام شده مناقصه گر کار تامین وسایل ورزشی را انجام می‌دهد. این تجهیزات می‌تواند انواع لباس ورزشی، کفش ورزشی، تجهیزات باشگاهی و غیره باشد که با توجه به نیاز یک سازمان اقلام آنها اعلام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های اقلام کمک آموزشی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استعلام, تجهیزات ورزشی, مناقصات کشور, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:53

مناقصه اتوماسیون صنعتی

ماشین آلات صنعتی جزو آن دسته از دستاوردهای انسان هستند که بدون آنها چرخ بسیاری از صنایع و تولیدات نمی‌چرخد. طراحی ماشین آلات از زمان‌های دور توسط بشر صورت گرفته است. در حالت کلی ماشین آلات صنعتی به آن دسته از قطعه‌های فلزی بسیار بزرگی اطلاق می‌شود که در انواع متحرک و ایستا تولید می‌شوند. این ماشین‌ها دارای قطعات مختلفی هستند که برخی از آنها متحرک بوده و برخی ثابت هستند. منبع سوخت ماشین آلات صنعتی تنوع زیادی دارد و می‌تواند از سوخت‌های فسیلی، مکانیکی، الکتریکی و حتی هسته‌ای باشد.

با کمک این دسته از تجهیزات در صنعت از تعداد بالای نیروی انسانی کاسته شده و کیفیت و دقت در کار نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از ماشین آلات صنعتی، افزایش سطح تولید است. این ماشین‌ها به تولید انبوه کمک می‌کنند و قابلیت تکرار تولیدات بدون نیاز به اعمال تغییرات در آنها وجود دارد. ایمنی افراد و کارمندان هم در هنگام استفاده از انواع ماشین آلات صنعتی تا حد بسیار زیادی بالا است. اما این ماشین‌ها دارای انواع مختلفی هستند که ما در مجله هزاره به آنها پرداخته و به سراغ معاملات آنها در بازار کسب و کار می‌رویم. پس ما را همراهی کنید.

انواع ماشین های صنعتی

با پیشرفت علم و فناوری تکنولوژی ماشین های صنعتی هم در حال توسعه است. در حال حاضر انواع مختلفی از ماشین‌های صنعتی وجود دارد که به صورت گسترده‌ای از آنها در صنعت استفاده می‌شود. ماشین آلات را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

ماشین آلات عمودی

این دسته از ماشین آلات صنعتی شامل ماشین تراش معمولی، ماشین فرز، دستگاه حفاری، ماشین آلات برنامه ریزی، دستگاه خسته کننده و غیره می‌شوند که در نجاری و غیره کاربرد دارند.

ماشین آلات دقت

از جمله این ماشین‌ها به ماشین آلات پردازش دنده، ماشین سنگ زنی، ماشین آلات پردازش موضوع و غیره می‌توانیم اشاره کنیم. این دسته از ماشین‌ها برای کار با قطعات مختلفی کاربرد دارند.

ابزار دقیق دقت

دستگاه خسته کننده، چرخ دنده ماشین سنگ زنی، چرخ دنده موضوع از جمله این ماشین‌ها هستند که در زیر مجموعه ماشین آلات دقت قرار می‌گیرند.

ماشین آلات کنترل دیجیتال

این دسته از ماشین‌ها ابزارهایی اتوماتیک هستند که سیستم کنترل برنامه دارند. این سیستم‌ها می‌توانند با استفاده از سیستم کنترل منطقی خود پروسس‌هایی را کنترل و کدگذاری کنند و یا دیگر دستورالعمل‌های نمادین را پردازش کنند. رمز کشایی و پردازش قطعات نیز از جمله کاربردهای ماشین آلات دیجیتال است.

مناقصات ماشین آلات صنعتی

کاربرد ماشین آلات

این روزها اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در پروسه‌های مختلفی وجود دارد. صنایع بزرگی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنایع خودرو سازی  از ماشین آلات صنعتی و ابزار آلات بسیار دقیق استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها به کنترل فرآیند و اندازه گیری پارامتر های مختلف صنعتی از قبیل فشار، دما و جریان و غیره کمک کرده و موجب افزایش کیفیت محصولات تولیده شده و کاهش هزینه‌های تولید، خواهند شد.

معاملات ماشین آلات صنعتی

با توجه به کاربرد گسترده‌ای که ماشین آلات در حرفه‌های مختلف دارد؛ بازار خوبی نیز در خرید و فروش انواع نو و دسته دوم دارد. بسیاری از شرکت‌ها در جریان مناقصات و مزایدات مختلف اقدام به خرید و فروش ماشین آلات می‌کنند. در بخش مناقصات شرکت‌هایی که نیازمند برخی از انواع ماشین آلات صنعتی باشند با انتشار یک آگهی از مناقصه گران دعوت به عمل می‌آورند تا ماشین و قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند و در صورت دارا بودن شرایط و قیمت مناسب، آنها اقدام به خرید این ماشین آلات می‌کنند.

در دسته مزایدات هم شرکت‌ها اقدام به فروش ماشین آلات صنعتی کرده و افرادی که آنها را به بالاترین قیمت خریداری کنند برنده مزایده خواهند شد. در جریان مزایدات اقلام صنعتی و شرایط آنها اعلام شده و فردی برنده مزایده خواهد شد که رقمی بیش از دیگران و بیش از مبلغ کارشناسی شده محصول را خریداری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ماشین آلات صنایع غذایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی, ماشین آلات صنعتی, مناقصات کشور, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 301 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:43

مزایده دادگستری اصفهان

ما در این مقاله از هزاره به بررسی وظایف دادگستری اصفهان و معاملات این سازمان می‌پردازیم. اما وزارت دادگستری یکی از وزارتخانه‌های کشور است که به موجب اصل یکصد و شصت قانون اساسی این وزارتخانه مسئولیت کلیه مسائل مربوطه به روابط قوه قضائیه با قوه مجریه و قوه مقننه را بر عهده دارد. از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کند وزیر دادگستری انتخاب شود.

همچنین بر اساس اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه یک قوه مستقل است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت و وظایف مربوط به آن است.  بر اساس اهداف قوه قضائیه و وظایفی که این سازمان دارد، دادگستری اصفهان در این استان شکل گرفته و در طول سالها است که در اکثر شهرستانها و بخش‌های این استان به فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف قانونی می‌پردازد. اما وظایف‌ این سازمان به چه صورتی است و معاملاتی که در آن شکل می‌گیرد از چه طریقی وارد فرایند مزایدات می‌شود؟ در ادامه همراه مجله هزاره باشید.

وظایف دادگستری اصفهان

دادگستری استان اصفهان دارای ۲۱ دادگستری شهرستان و دارای ۹ دادگاه در بخش‌های مختلف است. در هر شهرستان هم با توجه به نیاز، شعب دادگاه‌های عمومی مانند دادگاه حقوقی و جزائی وجود دارد.  علاوه بر این، دادیاری و بازپرسی به دنبال پرونده‌ها هم تشکیل  شده و با توجه به نوع پرونده ارجاع شده به آنها رسیدگی می‌شود و در نهایت حکم یا قرار مقتضی صادر خواهد شد.

در هر دادگستری دادسرا هم زیرنظر دادستان فعالیت می‌کند و پس از تشکیل پرونده و ارجاع از سوی معاون ارجاع، تحقیقات مقدماتی در ارتباط با آن صورت گرفته  و با توجه به موضوع قرار مشخصی صادر می‌شود. در ادامه قاضی پرونده برای متهم دستور مجرمیت یا رسیدگی بیشتر به موضوع را صادر می‌کند. برخی از احکام نیز در ادامه نیاز به تجدید نظر پیدا می‌کنند که به دادگاه تجدید نظر برای ادامه کارهای حقوقی وارد می‌شوند.

دادسرا اصفهان

وظایف دادگستری اصفهان به شرح زیر است:

  • رسیدگی، صدور حکم در مورد انواع شکایات، پرونده‌ها و حل و فصل دعاوی و اخذ تصمیم و اقدام لازم با توجه به آنچه که در قانون معین شده است.
  • احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع.
  • نظارت بر حسن اجرای قوانین.
  • کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزای اسلام.
  • اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین.

معاملات و مزایدات دادگستری اصفهان

بر اساس قوانین اجرای احکام در دادگستری اصفهان آن دسته از اموال منقول و غیر منقول مجرمان که کشف و ضبط می‌شوند؛ یا اموالی از این سازمان که دیگر مورد نیاز نیستند؛ به فرایند مزایده وارد می‌شوند. این اموال می‌تواند شامل انواع کالاها و لوازم دولتی و تجهیزات اداری باشد یا انواع خودرو، ملک، زمین و غیره باشد.

به منظور انجام فرایند مزایدات، دادگستری اصفهان یک آگهی مزایده را در جراید کثیرالانتشار و وب سایت‌های معرفی آگهی‌های مزایده و مناقصات مانند وب سایت هزاره منتشر کرده و از این طریق شرکت کنندگان می‌توانند در این رقابت شرکت کرده و کالا و یا ملک و از این دست اموال را با قیمتی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده خریداری کنند.

پس از انتشار آگهی افراد و شرکت‌ها باید تا زمان مشخص شده اقدام به ارسال اسناد و مدارک مزایده کنند. در این مدارک باید مبلغ پیشنهادی آنان نیز ذکر گردد. مبلغ مورد نظر شرکت کنندگان باید بیشتر از مبلغ کارشناسی اعلام شده و بالاتر از رقم احتمالی دیگر رقبا باشد؛ در این صورت برنده مزایده با توجه به تکمیل بودن مدارک و قیمت اعلامی تایید شده؛ انتخاب می‌شود و می‌تواند کالا را با قیمت اعلام شده خریداری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مزایده های مهلت‌دار» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده, مزایده دادگستری, مزایده دادگستری اصفهان, مزایده دولتی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:25

پیشنهاد فنی مناقصات

این روزها اغلب شرکت‌های دولتی و خصوصی درصدد توسعه کسب و کار خود هستند و در همین زمینه هم از هر نوع پیشنهادی برای بهبود فعالیت خود استقبال می‌کنند. یکی از راه‌های برای توسعه انواع کسب و کارها شرکت در انواع مناقصات است که به همکاری بهتر و بیشتر میان شرکت‌ها و شفافیت مالی بیشتر آنها در معاملات کمک می‌کند. ما در این مقاله از مجله هزاره به موضوع پیشنهاد فنی مناقصه خواهیم پرداخت؛ موضوعی که در انتخاب برنده مناقصه بسیار تعیین کننده است؛ پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

پیشنهاد فنی چیست؟

شرکت در مناقصات هزینه‌هایی را برای هر شرکتی دارد که از آن می‌توان به عنوان یک نوع سرمایه گذاری هم یاد کرد. در فرایند ارائه پیشنهاد توسط مناقصه گران، اسنادی وجود دارد که در میان این اسناد؛ یک برگه با عنوان برگه پیشنهادات فنی وجود دارد. در این برگه شما از قابلیت‌های فنی شرکت خود در حوزه مد نظر مناقصه می‌گویید و به این ترتیب باید مواردی را ذکر کنید که نشانه برتری شرکت شما بر دیگر رقبا باشد.

نکات مهم در ارائه پیشنهاد فنی مناقصه

مناقصه گران برای ارائه یک پیشنهاد فنی برنده در مناقصه باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند:

شناسایی زمان و منابع لازم:

زمان و منابع لازم را برای ارائه یک پیشنهاد فنی مناسب در نظر بگیرید و اینکه آیا در این زمان مشخص منابع شما کافی است یا خیر؟

شناسایی رقبای احتمالی:

شناسایی رقبا کار بسیار دشواری است اما شما باید رقبای خود در مناقصه را حدس بزنید و با این کار پیشنهاد فنی خود را ارتقا بدهید. به هر میزان که شما بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را در مقابل دیگر رقبا شناسایی کنید؛ بهتر می‌توانید پیشنهادات فنی خود را ارائه دهید.

تاکید بر مزیت فنی:

در برگه پیشنهادات فنی شما باید به بهترین نحو ممکن بر مزیت رقابتی خود بر دیگر رقبا تاکید کنید. در غیر این صورت در هنگام مقایسه مناقصه گزار محکوم به شکست خواهید شد.

پیشنهاد فنی مناقصه

ارائه یک پیشنهاد دقیق:

پیشنهادات فنی شما باید دقیقا قابلیت‌های فنی را که در ارتباط با پروژه در اختیار دارید؛ به تصویر بکشد. بنابراین واقعیت را ارائه دهید.

در نظر داشتن دغدغه کارفرما:

در یک فضای رقابتی بهترین پیشنهاد فنی آن پیشنهادی است که به دغدغه‌های کارفرما پاسخ بهتری بدهد. بنابراین در ارائه پیشنهاد خود را جای کارفرما قرار دهید و تا جایی که امکان دارد ریسک‌ها و دغدغه‌های آنها را در برگه پیشنهاد به خوبی پاسخ دهید.

حذف مطالب غیر ضروری

بهتر است در برگه پیشنهاد فنی تنها اطلاعات و مستندات مرتبط با موضوع پروژه اشاره شود زیرا کارفرما به بررسی موضوعات غیر مرتبط نمی‌پردازد و توجه به این موضوع احتمال برنده شدن شما را افزایش خواهید داد.

اضافه کردن نامه معرفی:

برای یک پیشنهاد هوشمندانه می‌توانید از یک نامه معرفی هم برای پاسخ به سوالات احتمالی کارفرما استفاده کنید. در ارائه این نامه به همراه پیشنهاد فنی می‌توانید نقاط قوت خود را معرفی کنید و بگویید که چرا برای انجام این پروژه مناسب هستید.

ارزیابی پیشنهاد فنی:

اگر در مناقصات قبلی برنده یا بازنده شده‌اید؛ آنها را به خوبی ارزیابی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را در مقایسه با رقبایتان شناسایی کنید. با این کار می‌توانید یک پیشنهاد فنی منسجم و متقاعد کننده در هر رقابتی ارائه دهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ژئوتکنیک» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اسناد مناقصه, پیشنهاد فنی, مناقصات, مناقصه پیمانکاری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:19